مديريت سرور اختصاصي

۵۵۴ بازديد

در گزينه اول براي آشنا شدن با معني سرور اختصاصي به توضيحاتي مي پردازيم :سرور اختصاصي به اين معناست كه دارندگان سايت هاي فروشگاهي كه كالاها و محصولاتي رو مي فروشند،براي خريد سرور مورد نياز خود براي سايت خود و يا قرار دادن وبلاگ ها و قابليت ها و توانايي هاي آنلاين سايت خود هزينه را پرداخت مي‌كنند و مديريت سرور اختصاصي را مي خرند.

https://daylinews.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%b5%db%8c-%d8%a2%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%ac%d8%b2%d8%a6%db%8c/

اما يكي از مشكل هاي بزرگ اين است كه اگر شما خودتان مديريت سرور را قبول كرده و به عهده بگيريد، مشمول پرداخت هزينه هاي بسيار بالايي مي شويد كه بايد افراد و كارمنداني را استخدام كنيد كه متخصص آي‌تي هستند. اما اگر مسئوليت اين سرور اختصاصي را بر عهده شركت مورد اعتماد قرار دهيد، كه از آنها سرور را تهيه نموده ايد هزينه ها و حساب هايي مي‌شوند كه براي خريد سرور متقبل شده‌ايد.

در اين صورت نيازي به پرداخت هزينه هاي اضافه نداريد .نكته دوم كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه بسته مورد نظر براي سرور اختصاصي هاست تان را رعايت كنيد و طبق آن سرور اختصاصي خود را خريداري كنيد .اگر خودتان مي‌خواهيد مديريت سرور را برعهده بگيريد، بايد به مديريت نكاتي مثل ريموت پاور كنترل دقت كنيد.

اما اگر توانايي اين را نداريد كه ازپس مديريت آن بر بيايد بايد كسي را استخدام كنيد .شايد براي شما اين سوال پيش بيايد كه ريموت پاور كنترل چيست؟براي پاسخ دادن بايد بگوييم كه روشي است كه مي‌توان از طريق استفاده كردن از آن سرور را از راه دور خاموش كرد و يا سيستم را به طور كامل ريست كنيد و از نقاط مختلف خاموش كنيد.

سرور لينوكس و ويندوز

اگر شما قصد مديريت سرور خود را داريد و مي خواهيد در اين زمينه موفق باشيد ،بايد به نكته هاي متفاوتي توجه كنيد .تا بتوانيد فعاليت خود را به شكل مناسب انجام دهيد .براي مثال :شما بايد داراي روحيه اي باشيد كه تعهد پذير باشد و به طور مداوم به دنبال پيگيري و حل مشكلات باشد.

از ديگر نكته هاي حائز اهميت براي مديريت سرورها اين است كه شما بايد مفاهيم سئو را بلد باشيد و با بهينه كردن سايت آشنايي داشته باشيد ،تا بتوانيد به راحتي سرور خود را مديريت كنيد. گزينه مهم بعدي اين است كه بايد تسلط كامل به سيستم هاي برنامه ريزي و زبان هاي برنامه نويسي و يا مديريت محتوا داشته باشيد. همچنين وجود روحيه و شخصيت قدرتمند بسيار مناسب براي برعهده گرفتن سرور اختصاصي سايت است.

چرا كه مي توانيد در سختي مديريت بحران با نهايت خونسردي به مديريت خود ادامه دهيد.براي ياد گرفتن مديريت كردن سرور خود بايد تلاش و پشتكار بسيار بالايي داشته باشيد،تا بعد از متخصص شدن در اين زمينه بتوانيد شخصيت بسيار پر قدرتي را داشته باشيد و تمام مشكلات سرور يا سايت خود را چه كوچك و چه بزرگ را حل كنيد.به طور كلي با بزرگ كردن و پروراندن و پرورش دادن اين روحيه در خودتان مي توانيد در همه شرايط بحران ها را مديريت كنيد.

سرور ها در قسمتي به نام ديتا سنتر هستند ،كه با وجود داشتن سخت افزار ها و نرم افزار ها در اختيار ما قرار خواهند گرفت.اما ما ميتوانيم به عنوان مدير سرور و سايت شبكه را مديريت و كنترل كنيم و مشكل ها را بررسي كرده و حل كنيم.پس وقتي مي گوييم بايد بر مطالب شبكه هاي كامپيوتر وارد و مسلط باشيد به همين دليل است.اما گزينه ديگري اين است كه اگر شما به عملكرد سيستم ها آگاه باشيد، مي توانيد در مشكلات با استفاده از قابليت هاي نرم افزاري كه روي سيستم شما هستند ،با آشنايي آن ها ،از آن ها براي مديريت كردن سرور سايت خود مي توانيد استفاده كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.