آمريكا همچنان با بيش از ۶۶.۶ ميليون مبتلا و بيش از ۸۷۳ هزار قرباني

۳۹ بازديد

بر اساس آمارهاي رسمي، آمريكا همچنان با بيش از ۶۶.۶ ميليون مبتلا و بيش از ۸۷۳ هزار قرباني در صدر فهرست كشورهاي درگير با بيماري كوويد-۱۹ قرار دارد.

هند نيز با آمار بيش از ۳۷.۱ ميليون مبتلا پس از آمريكا در رتبه دوم جهاني به لحاظ ميزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلايان به كوويد-۱۹ در برزيل هم از ۲۲.۹ ميليون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومين كشور جهان به لحاظ بالاترين شمار مبتلايان است همچنين پس از ايالات متحده، كشورهاي برزيل با بيش از ۶۲۱ هزار و هند با بيش از ۴۸۶ هزار جانباخته، بالاترين آمار قربانيان كوويد -۱۹ را در اين فهرست جهاني گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به‌روز شده در پايگاه اطلاع‌رساني "ورلداُمتر"، شمار مبتلايان و قربانيان اين بيماري در ۱۰ كشوري كه طبق گزارش‌هاي رسمي بالاترين آمارها را تاكنون داشته‌اند تا صبح امروز (يكشنبه) به ترتيب به شرح زير است:

# نام كشور مجموع مبتلايان مجموع قربانيان
۱ ايالات متحده ۶۶,۶۶۴,۲۸۳ ۸۷۳,۱۴۹
۲ هند ۳۷,۱۲۲,۱۶۴ ۴۸۶,۰۹۴
۳ برزيل ۲۲,۹۷۵,۷۲۳ ۶۲۱,۰۰۷
۴ انگليس ۱۵,۱۴۷,۱۲۰ ۱۵۱,۸۹۹
۵ فرانسه ۱۳,۸۹۴,۲۵۵ ۱۲۶,۸۶۹
۶ روسيه ۱۰,۷۷۴,۳۰۴ ۳۲۰,۶۳۴
۷ تركيه ۱۰,۴۰۳,۰۶۴ ۸۴,۶۲۲
۸ ايتاليا ۸,۵۴۹,۴۵۰ ۱۴۰,۸۵۶
۹ اسپانيا ۸,۰۹۳,۰۳۶ ۹۰,۷۵۹
۱۰ آلمان ۷,۹۴۶,۱۴۵ ۱۱۶,۲۴۲

بر اساس اين فهرست، روسيه نيز با گذشتن از آمار ۳۲۰ هزار جان‌باخته تاكنون بيشترين تلفات كرونا را در بين كشورهاي اروپايي داشته است. با اين حال انگليس با ثبت رسمي بيش از ۱۵ ميليون بيمار كرونايي، ركورد مجموع مبتلايان به اين بيماري را در قاره سبز دارد.

همچنين ايران با مجموع شش ميليون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۴۴ مورد فوت ناشي از بيماري كوويد-۱۹ در رتبه دوازدهم در بين كشورهاي داراي بيشترين آمار مبتلايان كرونا قرار گرفته است.

بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۰ كشور، شمار مبتلايان از رقم سه ميليون نفر عبور كرده‌ است و پس از ايالات متحده، هند و برزيل - كه همچنان سه كشور ركورددار شمار مبتلايان در دنيا هستند - كشورهاي انگليس، فرانسه، روسيه، تركيه، ايتاليا، اسپانيا، آلمان، آرژانتين، ايران، كلمبيا، مكزيك، لهستان، اندونزي، اوكراين، آفريقاي جنوبي، هلند و فيليپين نيز بيش از سه ميليون مبتلا را ثبت كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، روند افزايش آمار ابتلا به بيماري كوويد-۱۹ كه تاكنون در ۲۲۲ كشور و منطقه در جهان شيوع يافته، ادامه دارد و اين بيماري همچنان در دنيا قرباني مي‌گيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.