تصویر قرص سرماخوردگی Coldax شما در Prime. این را {بخوانید|بیاموزید و آن را چنین کنید

۲۴,۳۶۹ بازديد

 

در این مقاله از دیجیکالا مگ به معرفی ۳۲ مادهی غذایی میپردازیم که در زمان سرماخوردگی و آنفولانزا باید از آنها پرهیز کنید. بنابراین باید از خوردن این مادهی غذایی هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی پرهیز کنید. به طور کلی توصیه میشود حتی زمانی که مریض نیستید هم از خوردن گوشت فرآوری شده خودداری کنید، وگرنه سلامتیاتان به خطر میفتد. روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید. از خوردن مواد غذایی التهابزا خودداری کنید، چون میتوانند واکنش سیستم ایمنی بدن به بیماری را کاهش دهند. این در حالی است که خوردن خوراکیهایی مثل بعضی از انواع ماهیها که معمولا سالم تلقی میشوند، در زمانی که به آنفولانزا و سرماخوردگی مبتلا شدهاید، مناسب نیست و باعث بدتر شدن علائمتان میشود. در واقع نوشابه یکی از بدترین نوشیدنیها هنگام آنفولانزا و سرماخوردگی است، چون قند زیادی دارد و باعث التهاب میشود.

مواد غذایی مثل شکلات که قند تصفیه شدهی زیادی دارند، میتوانند تولید مخمر در بدن را افزایش دهند، که این موضوع منجر به تولید بیش از حد باکتری میشود. بیسکوییتها سرشار از قند هستند، که این موضوع منجر به التهاب میشود و شما را بیشتر مستعد مریض شدن میکند. همهی ما خیلی خوب میدانیم که آبنباتها سرشار از قند هستند و برای حفظ سلامتی خود، باید مقدار کمی از آنها را مصرف کنیم. در مقالههای مختلف اشاره کردهایم که توتفرنگی سرشار از ویتامین C است. البته باید توجه داشته باشید که داروی بیهوشی ممکن است گلودرد را برای یک یا دو روز کمی بدتر کند. فلفل هندی (فلفل قرمز) مانند داروی ضدحساسیت عمل میکند. فلفل هندی به تخلیهی ترشحات بینی کمک میکند. مصرف مایعات: مایعات، گلو را مرطوب نگه میدارد و از کمآبی بدن جلوگیری میکند. برخلاف سرماخوردگی، گلو درد با سرفه و عطسه همراه نیست. قهوه بدن را کمآب (دهیدراته) میکند و میتواند درد عضلانی را بدتر کند. عطسه یکی از مکانیسمهای دفاعی طبیعی بدن است و تا میزان قابلتوجهی از ورود محرکها به سیستم تنفسی بدن جلوگیری میکند.

قرص کلد استاپ : کلد استاپ مخصوص بزرگسالان است و باید ۸ قرص در روز مصرف شود. اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، خودسرانه به سراغ مصرف قرص کلد استاپ نروید. اگر یک عفونت باکتریال باعث التهاب لوزهی شما شده باشد، پزشکتان میتواند برای مبارزه با عفونت، آنتیبیوتیک تجویز کند. اگر مایع داخل گوش باشد، پرده گوش به راحتی حرکت نخواهد کرد. در صورتی که سرفه شدید بوده یا بیش از چند هفته ادامه داشته باشد، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر گلو درد شما پس از 5 تا 10 روز با روشهای درمان خانگی بهبود پیدا نکرد، حتما برای استفاده از داروهای پزشکی به متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. از جمله خواص سیر این است که خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و هم میتواند درد گوش را تسکین دهد. موردی که هم ذکر کردید می تواند از علل این حالت باشد. زمانی که مریض هستید و علائمی مثل حالت تهوع و گرفتگی بینی را دارید، مواد غذایی پرچرب مثل گوشت قرمز را نخورید. رفلکس حنجره و حلق یا LPR شبیه بیماری رفلکس معده به مری است، به جز اینکه LPR روی گلو تاثیر می گذارد، که به عنوان reflux خاموش شناخته می شود، زیرا معمولا علائمی که انتظار دارید، مانند ترش کردن و دل درد، را به دنبال ندارد.

تب و لرز یکی از شناخته شده ترین علایم سرماخوردگی یا آنفولانزا است که در اثر حمله ویروس های قوی به بدن ایجاد می شود. باید گفت که با پیشترفت علم پزشکی ،آنفولانزا دیگر بیماری کشنده نیست اما در گروه های آسیب پذیر مانند کودکان ،سالمندان ، زنان باردار ، افرادمبتلا به مشکل تنفسی ،قلبی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد .گونه های مختلف ویروس آنفولانزا طی زمان جهش پیدا می کنند و جایگزین گونه های قدیمی ویروس می شوند . اما اگر به فکر درمان فوری سرماخوردگی هستید، از نوشیدن قهوه دوری کنید. چنانچه دچار سرفه ، خلط سبز و یا زردرنگ شدهاید و یا دچار تنگی نفس سرفههای شدید، سینهدرد و یا گلو درد حاد و تورم و قرمزی گلو داشتید هرچه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. گلودردهایی که بر اثر عفونت های باکتریایی به وجود آمده اند - مانند گلو درد یا التهاب لوزه ها - ممکن است خیلی شدید باشند.

حتما به گوش شما هم زیاد خورده که موز یک میوهی بسیار سالم است و خواص متعددی برای سلامتی دارد. این نوشیدنی به آرام کردن بدنتان بسیار کمک خواهد کرد. زردچوبه در درمان فوری سرماخوردگی بسیار مفید است. اما بهتر است موز را زمانی که حالتان خوب نیست، نخورید. خیلی از ما با یک آبریزش بینی به حضور ویروس کووید-۱۹ در بدن خود شک می کنیم اما دیگر وقت آن رسیده که بیشتر با این بیماری آشنا شویم. بیماری آنفولانزا نخستین بار در سال ۱۹۳۳ در راسو ها تشخیص داده شد و این ویروس در سال ۱۹۱۸ و در قرن بیستم در بین افراد شیوع پیدا کرد که از همان شروع بیماری جان افراد زیادی را گرفت. داشتن تغذیهی مناسب هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد. هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن بیش از حد مواد غذایی شیرین پرهیز کنید تا سلولهای مبارزهکننده با بیماریها بتوانند در بدنتان به خوبی کار کنند.

محصولات لبنی میتوانند به طور موقت مخاط را غلیظ کنند که این مسأله باعث میشود آلرژنهای مضر به مدت بیشتری در بدنتان بمانند. محصولات لبنی ممکن است در بعضی افراد باعث غلیظتر شدن خلط یا بیشتر شدن تولید آن شوند. در این مطلب چند درمان گیاهی سرگیجه را برای شما همراهان آورده ایم.بروز این پدیده در افراد مختلف ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. نشان داده شده که شیر غنی شده به طور مشخص، تولید مخاط را تحریک میکند، که این موضوع در مواقعی که مریض هستید، خوب نیست. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که «نیتریت»، ترکیبی که در هاتداگ موجود است، این توانایی را دارد که منجر به سردرد شود. در یک مطالعه نشان داده شد که خانمهایی که در دوران بعد از زایمان قرار داشتند، با نوشیدن چای بابونه به مدت چند هفته، در مقایسه با افرادی که این چای را ننوشیدند، بهبود کیفیت خواب را تجربه کردند. برخی افراد با کمپرس گرم و برخی دیگر با کمپرس سرد احساس بهتری را در گوش تجربه میکنند. برخی پژوهش ها نشان داده اند افراد مبتلا به هرپس زوستر ویروس با بیشترین خطر برای ابتلا به عوارض مواجه هستند. اگرچه واکسنی برای محافظت در برابر سرماخوردگی چشم وجود ندارد، اما واکسن هایی در دسترس هستند که می توانند در برابر برخی ویروس هایی مسبب این شرایط از ما محافظت کنند.

عفونت سینوسی، آبریزش بینی و چشم داروهای مخصوص نیاز دارند. تقریبا نصف افرادی که علائم آبریزش بینی را در درازمدت دارند، به هر دوی رینیت آلرژیک و غیرآلرژیک دچار هستند. اگر آبریزش بینی یکی از علائم آنفولانزا و سرماخوردگی شما است، مواد غذایی تند مثل فلفل تند را مصرف نکنید. چه درمانی برای آبریزش بینی ناشی از آلرژی توصیه می شود؟ اگر به بیماریهای عفونتی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا هستید، گزینه های درمانی شما محدودتر است. هومکا با تجربه کافی درخصوص انجام انواع تست کرونا و خدمات دیگری که در حوزه مراقبتی و درمانی موظف به انجام آن هستند، امتحان خود را پس داده است. افرادی که حتی حساسیت کمی به گلوتن دارند، بعد از خوردن مواد غذایی حاوی گندم، التهاب را تجربه میکنند. اما خوردن ماهی هنگامی که مریض هستید، میتواند باعث افزایش التهاب و گرفتگی سینوسها شود. ماهی معمولا جزء مواد غذایی سالم و مفید به شمار میرود.

برای اینکه هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی بتوانید بهراحتی نفس بکشید، ماهی تن نخورید. با این حال هنگام مریضی، تولید مخاط بدن افزایش پیدا میکند. اما این میوهی استوایی توانایی آزاد کردن هیستامین را دارد. اغلب، ویروسهاس ایجادکنندهی سرماخوردگی ساده، باعث التهاب لوزه میشوند، اما دیگر ویروسها نیز میتوانند ایجاد التهاب لوزه کنند. شیر یکی دیگر از مواد غذایی است که باید زمان ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن آن پرهیز کنید. سلام پسرم مدت زیادی ست صداش دورگه یا خش دار ه و و هنگام غذا خوردن با هر لقمه یک مقدار باید آب بخورد برای پیگیریش با ید به چه متخصصی مراجعه کنم .؟ مدت زمانی که یک شخص مبتلا به کرونا نشانه ها را در بدن مشاهده می کند، بین ۲ روز الی دو هفته است. این میوه میتواند آزاد شدن هیستامین را تحریک کند، که این موضوع هنگام مریضی خوب نیست. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام مریضی، از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات تصفیه شده مثل پاستا خودداری کنید. برای اینکه سیستم ایمنی بدنتان به درستی کار کند، هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی از خوردن این مادهی غذایی پرهیز کنید. هنگام ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی، که بدنتان بیحال است، شاید فکر کنید قهوه بهترین گزینه است.

بنابراین هنگام سرماخوردگی، به دنبال خوردن سایر میوهها باشید. اما خوردن محصولات لبنی پرچرب هنگام مریضی برای سیستم ایمنیاتان خوب نیست. محصولات لبنی پرچرب مثل بعضی از انواع پنیرها و ماستها باعث میشوند دچار التهاب شوید. بیشتر بستنیها از محصولات لبنی پرچرب تهیه شدهاند؛ این یعنی مقدار زیادی چربی اشباع شده دارند که محرک التهاب محسوب میشوند. علاوه بر این، بیشتر شکلاتها حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده هستند، که نشان داده شده التهاب را افزایش میدهند و باعث بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا میشوند. این کار درست مثل استفاده از کمپرس گرم به بهبود درد گوش کمک زیادی میکند و با باز کردن راههای هوایی گوش، فشار گوش را کاهش میدهد. این گیاهان میتواند به یک اسپری خوب برای گلو تبدیل شود که میتواند تسکین سریع التهاب و درد را ایجاد کند. هیدراته بودن هم چنین به کاهش ترشحات بدن کمک می کند و این کار را آسان تر می کند تا میکروب ها را بیرون کند و تراکم را کاهش دهد . یکی از بیماری های رایج در تمام فصول علی الخصوص فصول سرد سال سرماخوردگی می باشد سرماخوردگی به دلیل راه های انتقال آسان آن به راحتی از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نوبت دهی اینترنتی پزشک وب سایت خود باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.