9 نکته ای که قبل از کاشت ابرو باید بدانید!

۳,۸۲۱ بازديد


در گذشته بسیاری از خانم ها دوست داشتند مژه هایی بلند و نازک داشته باشند. در مورد سالی صحبت می کنیم که تاتو ابرو به اوج محبوبیت خود رسید. اما در سال های اخیر این وضعیت تغییر کرده و حالا ابروهای پر و درشت جزئی از مد مدرن محسوب می شود و به قول خودشان رایج شده است. برای داشتن ابروهای قوی می توانید به سراغ تاتو بروید اما باید بدانید که این بار راه حل بهتری به نام اکستنشن ابرو وجود دارد که می تواند به شما حجم، پری و از همه مهمتر بدهد.

کاشت ابرو چیست؟

وقتی صحبت از کاشت مو (مو، ابرو یا ریش) می شود، منظور انتقال فولیکول ها از یک قسمت پوست به قسمت دیگر است. فولیکول ها اندام های کوچکی در پوست ما هستند که در سراسر بدن (به جز کف دست و پا) یافت می شوند. بنابراین ما اندام های مو را حرکت می دهیم. کاشت ابرو بهترین راه حل برای ابروهای پر و متراکم است. به علاوه می توان فرم ابروها را به زیباترین شکل ممکن فرم داد. بنابراین نیازی به برداشتن ابرو نیست.

در کاشت موی طبیعی، فولیکول های مو منتقل می شوند، در حالی که در کاشت کلاه گیس از تارهای مو مصنوعی استفاده می شود. موهای کاشته شده در کاشت مصنوعی یا روش های ترمیم مو بدون رشد دوام نمی آورند. با این حال، در جایگزینی طبیعی مو، موهای کاشته شده رشد می کنند، شکل می گیرند، رنگ می شوند و مانند موهای خود شما رفتار می کنند. ماندگاری کاشت ابرو طبیعی دائمی است و بعد از 6 ماه ابروهای شما دقیقا شبیه ابروهای طبیعی شما می شود.

مزایا و معایب کاشت ابرو

افزایش تراکم موهای ابرو،

طراحی فرم و تصویر ایده آل ابرو با توجه به ساختار هندسی صورت و سلیقه شما.

نتایج طبیعی تر از خالکوبی، میکروبلیدینگ و فرم دادن به ابرو.

مخفی کردن زخم ها و سایر مشکلات صورت در ناحیه ابرو،

نتیجه دائمی با موهای طبیعی.

این ممکن است برای رشد موهای ابرو درست نباشد. این تا حد زیادی به مهارت و تجربه جراح بستگی دارد.

سرعت رشد موهای کاشته شده سریعتر از موهای طبیعی ابرو است. زیرا فولیکول کاشته شده از پوست سر خارج می شود. به همین دلیل باید هر از چند گاهی ابروهای خود را کوتاه کنید. البته با گذشت زمان این مشکل برطرف خواهد شد.

موهای کاشته شده اندکی با مژه ها متفاوت است.

گاهی اوقات برای رسیدن به ابرو و بوته ضخیم بیش از یک جلسه کاشت لازم است.

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو

کاشت ابرو برای خانم ها و آقایان امکان پذیر است و هیچ گونه محدودیت جنسیتی نداریم. به طور کلی اگر پوست ابرو سالم است می توانید به اصلاح ابرو اقدام کنید. به طور خاص، اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در مورد شما صدق کند، کاندید خوبی برای ترمیم ابرو هستید:

کم تراکم یا عدم وجود مادرزادی ابرو،

فرم و فرم نامناسب ابروها،

مواردی که تمام یا قسمتی از ابروها به دلیل صدمات مختلف مانند سوختگی، زخم، شکستگی و جراحی از بین رفته است.

ابروهای نازک و کوتاه به دلیل کندن زیاد

نیاز به طبیعی کردن و بهبود ظاهر ابروهای تاتو شده یا کشیده.

افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا، اختلال تماسی و اختلالات خونریزی کاندیدای مناسبی برای کاشت مو و کاشت ابرو نیستند. اگر موهای ابروی شما به دلیل یک بیماری زمینه ای در حال ریزش است، می توانید پس از درمان یا کنترل بیماری، کاشت ابرو انجام دهید.

قدرت تاتو ابرو

آیا امکان خالکوبی چشم وجود دارد یا خیر، یکی از سوالات متداول مشتریان ماست.

اگر قبلا خالکوبی کرده اید یا به چشمان خود سایه زده اید، می توانید ابروهایی را در بالای خالکوبی ایجاد کنید تا چشمانتان زیبا به نظر برسد.

اگر در گذشته ابروهای خود را تاتو کرده اید و از شکل فعلی آن راضی نیستید، می توانیم ابتدا تاتوی شما را پاک کرده و سپس آن را برعکس کنیم. روش های موثری برای پاک کردن خالکوبی در کلینیک کاخ سفید استفاده می شود.

بسیاری از جراحان استفاده از مایکروویو یا مایکروویو را قبل از قرار دادن ابرو برای نتیجه زیباتر توصیه می کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، درصد کمی از ایمپلنت ها می توانند غیرفعال شوند و مو تشکیل ندهند. در این صورت امکان مشاهده فضای خالی در برخی از قسمت های ابرو وجود دارد. البته برای دیدن این فاصله ها باید با دقت به ابروها نگاه کرد و طعم آن را نمی پسندد. برای پر کردن فضای خالی ابروها نیازی به پیوند مجدد نیست. برای تقویت فرم ابروها می توانید از برس ابرو یا یک ابزار آرایشی مانند مداد ابرو استفاده کنید. اگر قبل از کاشت ابروهای خود را تاتو کنید، هیچ شکافی در ابروهای شما وجود نخواهد داشت.


مراحل و روش های کاشت ابرو

روش های مختلفی برای کاشت ابرو وجود دارد، اما همه آنها دارای پنج مرحله اساسی هستند. ضمن توضیح مراحل کاشت ابرو به تفاوت روش های مختلف کاشت نیز اشاره می کنیم. کل فرآیند کشیدن ابرو 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

شکل ابروها

ابتدا باید در مورد طرح کاشت ابرو تصمیم گیری کنیم. برای این منظور از شما می خواهیم شکل ابروی مورد نظر را روی صورت خود بکشید. اگر روی ابروی خود تاتو یا اینله دارید و می خواهید روی آن کار کاشت انجام دهید، نیازی به کشیدن طرح ابرو نیست. پس از کشیدن طرح مورد نظر، جراح کلینیک با توجه به فرم هندسی صورت شما تنظیماتی را در طرح ابرو انجام می دهد تا فرم ابرو از نظر تقارن و تناسب هندسی صحیح باشد. هر زمان که طرح ابرو را تایید کردید به مراحل بعدی می رویم.

بانک مو را انتخاب کنید

فولیکول مو محلی است که فولیکول های مو از آن استخراج می شود. تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو به شرایط بستگی دارد. به طور کلی 50 تا 100 پیوند برای داشتن ابروهای پرتر و پرپشت تر کافی است و این تعداد برای هر ابرو از 200 عدد بیشتر نمی شود.

برای کاشت چشم معمولا از موهای پشت گردن یا پشت گوش به عنوان بانک مو استفاده می کنیم.

اگر یکی از ابروها تا حدی پوشیده شده باشد، می توانیم ابروی دیگر را پیوند بزنیم.

از موهای بدن (مثلاً موهای بالای ران در زنان) نیز می توان استفاده کرد، اما میزان موفقیت پیوند با این فولیکول ها کم است و نتایج مطلوبی ندارند.

استخراج فولیکول

قرار دادن ابرو نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. برای روش های جراحی و غیر جراحی کاشت ابرو می توان بدون درد و ناراحتی تحت بی حسی موضعی پیوند را انجام داد. درد در حین بیهوشی تنها دردی است که در تمام مراحل کاشت متحمل خواهید شد و در بقیه کار هیچ دردی احساس نخواهید کرد. تفاوت اصلی بین روش های مختلف قرار دادن ابرو در این مرحله است. به طور کلی دو روش استخراج ریشه وجود دارد: برداشت (روش FUT) یا استخراج واحد فولیکولی (روش FIT).

برداشت ردیف در روش FUT استفاده می شود. به همین دلیل یک برش در پشت سر ایجاد می کنیم. سپس بلوک یا بند چرمی به سایز 1*10 سانتی متر می گیریم. سپس زخم ایجاد شده را می دوزیم. به دلیل استفاده از جراحی، در دسترس بودن خون و نیاز به بخیه در حین کشیدن، روش FUT به روش جراحی معروف شده است. زخمی که برای برداشتن بند ناف ایجاد شده است به مرور زمان بهبود می یابد، اما ناحیه آن می تواند برای مدت طولانی (یا برای همیشه) مانند یک خط نازک به نظر برسد. بله، این خط زیر موهای شما پنهان است و تنها زمانی که موهای خود را کوتاه یا کوتاه می کنید، قابل مشاهده است.

استخراج واحد فولیکولی در سایر روش های کاشت مو مانند FIT، SUT و MFIT نیز کاربرد دارد. این روش نیازی به تیغه جراحی، خونریزی و بخیه ندارد. برای استخراج واحد فولیکولی از ابزار بسیار ظریفی به نام پانچ استفاده می شود. پانچ ضخامتی بین 0.7 تا 1 میلی متر دارد و می تواند سوراخ های بسیار کوچکی در پوست ایجاد کند. سوراخ ایجاد شده فولیکول مو را از بافت مجاور جدا می کند تا بتوان آن را به درستی و ایمن از پوست جدا کرد و بعداً در جای دیگری دوباره کاشت.

روش تشریح واحد کیستیک کمتر تهاجمی، کم خطرتر و دردسر کمتری است. به همین دلیل است که به عنوان یک روش غیر جراحی شناخته می شود. سوراخ هایی برای برداشت کیست ایجاد می شود که خیلی سریع بهبود می یابد. جای زخم این سوراخ ها (برخلاف روش FUT) حتی با مدل موهای خیلی کوتاه هم قابل مشاهده نیست. تنها زمانی که موهای خود را از پایین به بالا می‌تراشید، می‌توانند به صورت لکه‌های کوچک روشن ظاهر شوند.

پیوندها را برای کاشت آماده کنید

در این مرحله کارکنان درمان فولیکول های استخراج شده را زیر میکروسکوپ قرار داده و برای مرحله کاشت آماده می کنند. در صورت استفاده از روش FUT، فلپ یا نوار پوستی به چند قطعه کوچکتر تقسیم می شود و چند نفر از اعضای تیم درمان، فولیکول های این قطعات را استخراج می کنند. اگر از روش های دیگر استفاده کنیم، فولیکول ها نیاز به آماده سازی خاصی ندارند و فقط باید بافت اضافی پوست چسبیده به آن ها برداشته شود. نتیجه نهایی این مرحله گرافت هایی است که برای کاشت در فاز بعدی استفاده می شود.

کاشت ابرو

اکنون که کلاف ها آماده هستند، لازم است آنها را در جای مناسب قرار دهید. برای حرکت دادن موهای ناحیه ابرو باید به جهت رویش موها توجه ویژه داشت. اگر دقت کنید موها در قسمت داخلی ابرو به سمت بالا، در قسمت میانی موها به صورت افقی و در قسمت بیرونی موها به صورت افقی رشد می کنند. در لحظه کاشت ابرو باید از این جهت گیری ها تقلید کنیم. ما هنوز از یک ابزار حفاری برای قرار دادن پیوند روی پوست استفاده می کنیم. برای روش های FUT و FIT از دریل های دستی و برای روش های SUT و MFIT از دریل های اتوماتیک یا ماشینی استفاده می کنیم. از پانچ برای ایجاد سوراخ در ناحیه مورد نظر استفاده کنید و سیم پیچ ها را در آن سوراخ ها قرار دهید.

دوره نقاهت پس از کاشت ابرو

دوره نقاهت پس از کاشت بین 2 تا 5 روز طول می کشد و پس از آن بیشتر عوارض طبیعی کاشت (مانند تورم و قرمزی) برطرف می شود. به هر حال ما کاشت را انجام می دهیم، پس از 2 روز می توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید یا می توانید به سر کار خود بازگردید. معمولا بین هفته سوم تا هشتم موهای کاشته شده می ریزند. اگر این اتفاق افتاد نگران نباشید. این ظاهر طبیعی است و نشان می دهد که فرآیند ایجاد یک رشته جدید در فولیکول ها آغاز شده است. خیلی زود موهای جدید جایگزین ریزش می شود.

نتایج اولیه تقریباً 6 ماه پس از کاشت ابرو قابل مشاهده است. حدود 50 درصد موها در این دوره رشد می کنند. پس از 9 ماه کاشت 80% و پس از یک سال بیش از 90% رشد مو. به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که بیش از 90 درصد از پیوندها با موفقیت کاشت و رشد مو را انجام دهند.

خطرات و عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو بسیار ایمن و کم خطر است. عوارض جانبی خفیفی که در بالا ذکر کردیم شامل تورم پوست و حساسیت به لمس است. همچنین، خارش یا لخته شدن خون در محل کاشت ممکن است باعث تورم جزئی این ناحیه شود. این خارش با شروع بهبود زخم ها ناپدید می شود. سایر عوارض کاشت ابرو نادر است و معمولاً ناشی از اشتباهات متخصصان پزشکی است. به عنوان مثال، زمانی که یک جراح مهارت کافی در کاشت ابرو ندارد، اغلب دو مشکل زیر را مشاهده می کنیم:

شکست و شکست کاشت: اگر ابروها به درستی کاشته شوند ما تخمین می زنیم که بیش از 80 درصد کاشت ها با موفقیت مو را پیوند زده و بازسازی می کنند. در غیر این صورت ممکن است کاشت ابرو کمتر رشد کند و کاشت ابرو با شکست مواجه شود.

جهت نادرست مو در هنگام رشد: اگر جراح تجربه و مهارت کافی در کاشت ابرو نداشته باشد، ممکن است در کاشت مجدد آنها اشتباه کند.

عوارضی مانند خونریزی و آسیب عصبی با روش FUT دیده می شود، اما این موارد نادر است. سایش عفونت اسکارها و اسکارهای باقیمانده بسیار نادر هستند و از دیگر عوارض نادر کاشت ابرو هستند که بیشتر به وضعیت سلامت فرد متقاضی بستگی دارد. مثلا، در افراد مبتلا به دیابت یا سابقه زخم های پوستی. زخم های ناشی از کاشت ابرو ممکن است به درستی بهبود نیافته و باقی بمانند.

مرجع مقاله: https://payju.ir/content/کاشت-ابرو-در-شیراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.