وای فای دایرکت چیست؟

۹۸ بازديد

Wi-Fi Direct چیست و چگونه کار می کند؟

تا حدود چند سال پیش، اتصال دستگاه ها به یکدیگر و به اشتراک گذاری اطلاعات تنها از طریق بلوتوث یا اینترنت امکان پذیر بود. اما امروزه امکان برقراری چنین ارتباطی بدون بلوتوث و اینترنت وجود دارد و حتی چنین قابلیتی در انواع چاپگرها وجود دارد. در سایه Wi-Fi Direct اتفاق می افتد. اگر ندانید وای فای دایرکت چیست؟ مزایای و نحوه نصب Wi-Fi Direct در چاپگر چیست، لطفاً این مقاله را تا حد امکان با دقت بخوانید.

وای فای دایرکت چیست؟

Wi-Fi Direct فناوری است که به دستگاه های ما اجازه می دهد بدون مودم، سوئیچ یا روتر به صورت بی سیم به یکدیگر متصل شوند. این فناوری چاپ، اشتراک گذاری، نمایش محتوا در دستگاه های دیگر، همگام سازی و حتی انجام بازی ها را بسیار آسان و راحت می کند. به این ترتیب تلفن های همراه، دوربین ها، چاپگرها، رایانه های شخصی و کنسول های بازی می توانند در هر زمان و بدون نیاز به اینترنت یک شبکه وای فای ایجاد کنند.

Wi-Fi Direct چگونه کار می کند؟

استفاده از Wi-Fi Direct نسبتا ساده است. زیرا این فناوری مبتنی بر وای فای معمولی است با این تفاوت که نیازی به اینترنت و مودم بی سیم ندارد.

کاربر به عنوان یک نقطه دسترسی عمل می کند و سیگنال هایی را به دستگاه های موجود در آن منطقه ارسال می کند. این به آنها امکان می دهد بدانند که می توانند ارتباط برقرار کنند. برخی از دستگاه ها به طور خودکار متصل می شوند. در حالی که گاهی برای امنیت بیشتر به یک شماره روی صفحه یا پین نیاز است، در بسیاری از موارد حتی ممکن است از شما خواسته شود یک کد QR را اسکن کنید.

سیستم امنیتی قوی Wi-Fi Direct

مزایای Wi-Fi Direct از نظر امنیت

به اشتراک گذاری داده ها در اینترنت همیشه خطرات امنیتی دارد، اما اتصالات مستقیم یا Wi-Fi Direct از پروتکل های امنیتی مانند راه اندازی محافظت شده Wi-Fi (WPS) و پروتکل های دسترسی محافظت شده Wi-Fi (WPA/WPA2) استفاده می کنند. ; بنابراین، می توانید آن را به عنوان یک راه آسان برای اتصال ایمن دو دستگاه ببینید.

تفاوت Wi-Fi و Wi-Fi Direct چیست؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، برای استفاده از Wi-Fi Direct نیازی به روتر، مودم بی سیم یا شبکه اینترنت ندارید. در حالی که اتصال به وای فای نیازمند دستگاه های فیزیکی و وجود اینترنت است، می توان این تفاوت را تفاوت اصلی وای فای و وای فای دایرکت دانست. اما این دو فناوری تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

Wi-Fi Direct با پشتیبانی از پروتکل WPS و رمزگذاری WPA2 ایمن تر و هوشمندتر از Wi-Fi است. زیرا در فناوری وای فای از روش رمزگذاری WEP استفاده می شود که ساده و ناامن است.

فناوری Wi-Fi Direct در یافتن دستگاه‌های نزدیک و خدمات آنها بهتر است.

در این دو روش، یک دستگاه مسئولیت مدیریت و کنترل دستگاه های دیگر را بر عهده می گیرد. اما به جرات می توان گفت که روش اتصال مستقیم در این مورد با قدرت بیشتری عمل می کند و احتمال اشتباه و تداخل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

تفاوت Wi-Fi Direct و بلوتوث چیست؟

اولین و رایج ترین راه برای ارسال اطلاعات به دستگاه های مجاور، بدون نیاز به سیم و سایر سخت افزارها، بلوتوث بود. اگرچه Wi-Fi Direct مانند بلوتوث کار می کند، اما بسیار قدرتمندتر است. این فناوری می تواند حجم بیشتری از داده ها را با سرعتی حدود ده برابر بلوتوث منتقل کند. این باعث می شود این روش انتخاب بهتری برای به اشتراک گذاری اطلاعات بین کاربران باشد.

چه دستگاه هایی از Wi-Fi Direct استفاده می کنند؟

اتحاد شبکه زنده دیجیتال (DLNA) از نوامبر 2011، فناوری Wi-Fi Direct را در به‌روزرسانی دستورالعمل‌های خود گنجانده است.

مایکروسافت از این فناوری در تمامی نسخه های ویندوز 8 و ویندوز 10 پشتیبانی می کند. اولین کنسول بازی «xbox1» در سال 2013 از این قابلیت بهره مند شد. سیستم عامل اندروید از نسخه 2.3 به عملکرد Wi-Fi Direct مجهز شده است. کاربران اپل نیز از این گزینه ها در اشکال مختلف AirDrop و AirPlay استفاده می کنند، البته با عملکردی مشابه.

بسیاری از دستگاه های دیگر مانند موس، صفحه کلید، هدست بی سیم و چاپگر از Wi-Fi Direct بهره می برند. اکثر تلویزیون های هوشمند نیز از Wi-Fi Direct به شکلی کمی متفاوت استفاده می کنند، به شکل Miracast (Miracast یک استاندارد بی سیم مبتنی بر Wi-FiDirect است).

چگونه Wi-Fi Direct را روی چاپگر پیکربندی کنیم؟

می توانید دستگاه های مختلف را با استفاده از فناوری Wi-Fi Direct به چاپگر متصل کنید و از طریق آنها فایل ها را چاپ کنید.

مراحل اتصال Wi-Fi Direct به چاپگر HP Wi-Fi

1- قسمت Devices and Printers را روی کامپیوتر خود نصب کنید.

2- روی Add a printer or scanner کلیک کنید.

3- بر روی گزینه Show Wi-Fi Direct Printers کلیک کنید.

4- ابتدا گزینه ای که با Direct شروع می شود را انتخاب کنید سپس مدل چاپگر خود را انتخاب کنید.

مدل های چاپگر دایرکت اچ پی

5- روی Add Device کلیک کنید.

6- پس از نمایش پین WPS در رایانه، پین را در کنترل پنل چاپگر یا در برگه اطلاعات چاپ شده در حین راه اندازی پیدا کنید.

7- ظرف 90 ثانیه پین ​​را وارد کرده و سپس روی Next کلیک کنید تا اتصال کامل شود.

توجه داشته باشید. اگر پین شما منقضی شده است، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و فرآیند راه اندازی چاپگر را از ابتدا تکرار کنید.

دسترسی به پین ​​WPS برای چاپگر HP

8- اگر پیغام وضعیت نامناسب درایور ظاهر شد، برای دانلود و نصب درایور چاپگر HP به آدرس support.hp.com/us-en/drivers/printers مراجعه کنید.

درایور چاپگر HP وجود ندارد

9- پس از انتخاب فایل مورد نظر ابتدا File و در نهایت Print را انتخاب کنید.

10- چاپگر خود را از لیست انتخاب کرده و روی Print کلیک کنید.

مراحل اتصال مستقیم Wi-Fi در چاپگر Wi-Fi Canon

1- در حالی که چاپگر روشن است، کلید منو را فشار دهید.

2- دکمه های بالا و پایین را فشار دهید تا به اتصال شبکه برسید و OK را فشار دهید.

3- گزینه Connection Settings را پیدا کرده و OK کنید.

4- نام چاپگر نمایش داده شده را بررسی کرده و OK کنید.

توجه داشته باشید که اگر دستگاه‌ها را از طریق Wi-Fi متصل می‌کنید، این نام چاپگر روی دستگاه را مشخص می‌کند.

تنظیم نام چاپگر Canon

5- گزینه تماس مستقیم را انتخاب و تایید کنید.

اتصال مستقیم چاپگر کانن

6- در این صفحه نام چاپگر و رمز عبور شما نمایش داده می شود که باید با استفاده از کامپیوتر، لپ تاپ یا تلفن همراه خود به چاپگر خود متصل شوید.

چگونه گوشی خود را از طریق Wi-Fi Direct به چاپگر متصل کنیم؟

اگر می خواهید مستقیماً به تلفن خود متصل شوید، Wi-Fi خود را روشن کنید. نام چاپگر مورد نظر را جستجو کنید و رمز عبور را برای اتصال به دستگاه وارد کنید. پس از انجام این مراحل، فایل مورد نظر را با برنامه مربوط به چاپگر نصب شده بر روی تلفن همراه خود باز کرده و گزینه اشتراک گذاری را انتخاب کنید. در نهایت تنظیمات مورد نظر را انجام داده و روی دکمه Print کلیک کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله با چیستی وای فای دایرکت و مزایای آن آشنا شده باشید و توانسته باشیم به سوالات شما در مورد راه اندازی وای فای دایرکت بر روی چاپگرها پاسخ دهیم. چنانچه در انجام مراحل فوق با مشکلی مواجه شدید می توانید جهت رفع آن با همکاران ما تماس حاصل فرمایید. برای خرید چاپگر با قابلیت Wi-Fi Direct می توانید صفحه فروشگاه چاپگر را در لینک زیر مشاهده کنید و در فیلتر ویژگی سمت راست بر روی Wi-Fi Direct، زیر مجموعه اتصالات کلیک کنید تا لیست پرینترهای شما نمایش داده شود. خواستن


رجوع به مقاله:  https://avafarhang.com/wi-fi-direct-printer-setup/

عدم روشن شدن وای فای در گوشی ممکن است به دلایل مختلفی باشد. یکی از دلایلی که چرا وای فای گوشی روشن نمی شود، ممکن است مشکلات نرم‌افزاری باشند. گاهی اوقات برنامه‌ها یا سیستم عامل گوشی ممکن است با خطاهایی روبرو شود که به صورت مستقیم تأثیر بر روی وای فای داشته باشند. در این صورت، راه‌حل‌هایی مانند ریستارت گوشی، به‌روزرسانی سیستم عامل یا پاک کردن حافظه نهان ممکن است بهبود آورند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که حالت هواپیما فعال نباشد، زیرا این حالت ممکن است وای فای را غیرفعال کند.

علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری، مشکلات سخت‌افزاری نیز ممکن است باعث عدم روشن شدن وای فای شوند. بررسی کنید که آیا دستگاه وای فای خود روشن و قابل مشاهده است. همچنین، مطمئن شوید که در تنظیمات گوشی، وای فای فعال باشد و به درستی به شبکه مورد نظر متصل شده باشید. اگر با این تدابیر همچنان مشکل حل نشد، ممکن است بهتر باشد به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کرده و مشکلات سخت‌افزاری احتمالی را بررسی کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.