انواع بازنویسی متن به زبان فارسی

۱۹۰ بازديد


در مورد نوع بازنویسی روایات مختلفی وجود دارد که می خواهیم تنها به سه مورد از آنها بپردازیم. آنچه توسط یکی از نویسندگان معروف کشورمان آقای بهرام بیضایی دریافت شد.

1- دیالوگ بین شخصیت ها را اضافه کنید

یکی از روش های رایج برای بازنویسی متون به زبان فارسی، افزودن مکالمه بین کاراکترها است. شاید تا به حال داستان هایی را خوانده باشید که نویسنده در آن ها توجه چندانی به این موضوع یعنی صحبت های شخصیت ها ندارد. در این موارد گفتگوی بین آنها وجود ندارد و یا این مورد در تعداد کمی دیده می شود.

بنابراین راه حل استفاده از بازیافت است. در صورت نیاز می توانید تعداد این تماس ها را افزایش دهید. البته مراقب باشید که این عدد خیلی زیاد نباشد. زیرا به دور از حوصله خوانندگان خواهد بود.

2- ایجاد رابطه علت و معلولی

یکی از چیزهایی که همیشه مقالات و داستان های شما را جذاب می کند، سؤالات است. در واقع می توان گفت که پرسش ها نقش پر رنگی در جذب مخاطب دارند. وقتی سوال یا سوالاتی را با بازنویسی آن ها مطرح می کنید، ذهن خواننده سعی می کند پاسخ دهد. پس داستان را تا آخر می خواند تا به سوالاتی که شما می آورید پاسخ دهد.

البته در اینجا لازم است چیزی گفته شود. یعنی باید از سوالات کاملا مرتبط با متن استفاده کنید. اگر سوالات شما ربطی به موضوع نداشته باشد، خوانندگان از آن و احتمالا مقاله صرف نظر خواهند کرد.

3- نحوه صحبت خود را تغییر دهید

هر داستانی روایت خاص خود را دارد. به عبارت دیگر، هر نویسنده ای سلیقه خود را دارد و سعی می کند روایت خود را متناسب با آن داشته باشد. امروز شاهد داستانی هستیم که از دید ما روایت جالبی ندارد و نیاز به تغییر دارد. در این موارد نویسنده سبک روایت را تغییر می دهد. آنها سعی می کنند داستان و پیام آن را حفظ کنند و فقط نحوه بیان آن را تغییر دهند.

این خلاصه ای از انواع بازنویسی بود; البته همانطور که گفته شد روش های دیگری نیز در این راستا قابل بررسی است. (دیگه چیزی نگفت!!!)

محتوا را بازنویسی کنید و مزایای آن را آزمایش کنید

بازنویسی محتوا و گام به گام مزایایی دارد. هر یک از مزایای بازنویسی ارائه محتوای بهتر و در نهایت افزایش بازدید صفحه است. با افزایش تعداد بازدید از وب سایت شما، رتبه های بهتری کسب می کند و منجر به رونق کسب و کار می شود. در ادامه به بررسی مزایای این روش می پردازیم.

صرفه جویی در زمان و انرژی

بازنویسی می تواند در وقت و انرژی نویسنده صرفه جویی کند. علاوه بر این، استفاده بهتر از منابع را تضمین می کند و در مدت زمان کوتاهی راندمان بالایی را به همراه خواهد داشت.

آگاهی از برند

این کار در افزایش آگاهی از برند شما نیز بسیار موثر خواهد بود. سرعت بالا در تولید محتوا ارتباط مستقیمی با حضور پررنگ دارد. بازنویسی محتوا منجر به افزایش اطلاعات در این زمینه و افزایش آگاهی عمومی می شود. به همین دلیل تولید محتوای بیشتر باعث جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک می شود.

تنوع در فرآیند بازنویسی

با بازنویسی، فرآیند خود را متنوع می کنید. همچنین امکان ارائه مقالات قدیمی به عنوان پادکست وجود دارد. تبدیل یکی از ویدیوها به اینفوگرافیک جذابیت محتوای شما را افزایش می دهد به طوری که استفاده از فرمت متفاوت بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند.

انتقال بهتر مفاهیم

بازنویسی محتوا نیز برای انتقال بهتر مفاهیم موثر خواهد بود. داشتن روش های مختلف برای انتقال پیام، آن را قوی تر می کند. به همین دلیل مخاطب ارتباط بهتری با موضوع خواهد داشت و آن را به راحتی درک می کند.

مهارت را افزایش دهید

تمرین زیاد در بازنویسی مطالب منجر به افزایش مهارت نویسنده می شود. ایجاد محتوای عالی در مورد یک موضوع در ژانرهای مختلف منجر به تسلط نویسنده در آن زمینه می شود. به علاوه، در بازنویسی به یک متخصص تبدیل خواهید شد.

توانایی استفاده از منابع خارجی

یکی دیگر از مزایای بازنویسی محتوا، امکان استفاده از منابع خارجی است. با استفاده از منابع خارجی، جدیدترین محتوای صنعت را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید. اما منبع شما باید بعد از ترجمه بازنویسی شود و به صورت متن نوشته شود. اگر نمی توانید ترجمه کنید، آن را به Google Translate بسپارید. Google Translate صفحه مورد نظر شما را ترجمه کرده و متن فارسی را در اختیار شما قرار می دهد.

سه مزیت اصلی بازنویسی متن فارسی:

1- بازنویسی راه بسیار خوبی برای حل مشکل سرقت ادبی خواهد بود. تا به حال بسیاری از بازنویسان به این موضوع اشاره کرده اند و مشکل را به بهترین شکل ممکن حل کرده اند.

2- یکی از مزایای بازنویسی در متن فارسی تقویت مهارت نویسنده است و این امر به نفع اوست. اگر همین الان شروع به بازنویسی کنید، مطمئناً می توانید خیلی سریع و در مدت زمان کوتاهی پیشرفت هایی را تجربه کنید. محتوای آینده شما قدرتمندتر خواهد بود و خوانندگان از آن لذت بیشتری خواهند برد.

3- به عنوان یک کاتب می توانید بین حال و گذشته ارتباط برقرار کنید. مثل این است که شما یک ماشین زمان اختراع کرده اید و می خواهید مردم را به گذشته برگردانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.