10 دلیل برای عدم استفاده از ایتا!

۱,۷۵۰ بازديد


اپلیکیشن پیام رسان ایتا یکی از پیام رسان های ایرانی است که در ابتدای فیلتر شدن تلگرام با سرعت بسیار بالایی توسعه یافت و در عرض چند روز بیش از 500 هزار بار نصب شد. این برنامه اشاره کرد که به زودی ایتا جلوتر از منادیان بزرگی مانند سروش، اس و روبیکا خواهد بود.

در عین حال با شروع لو رفتن تلگرام و موج جدید خودی ها برای جذب بیننده با تبلیغات و روش های مختلف تلاش می کنند. ما این پیام رسان های مختلف را به طور همزمان بررسی می کنیم.

مقاله ای درباره چیستی ایتا و انتقادات آن در فروردین 1396 منتشر کردیم و 6 دلیل برای عدم استفاده از پیام رسان داخلی ایتا از جمله عدم تایید دو مرحله ای و کمبود فرصت، مزیت پیام رسان های ایرانی مالی و بانکی را ارائه کردیم. . البته 7 دلیل برای استفاده از ایتا را نیز ذکر کردیم که در این مقاله اپ ناب می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

حالا بعد از گذشت سال ها که از وزرای داخلی از جمله ایتا در مورد برخی مشکلات و تغییرات این برنامه صحبت شد، تصمیم گرفتیم این مقاله را به روز کنیم. اما قبل از شروع، بیایید ببینیم چیست؟ 

ایتا چیست؟ برای دانلود ایتا جدید کلیک کنید.


ایتا یکی از چندین شرکت اپراتور ایرانی است که در سال 2016 از طریق اندیشه یاوران تمدن مروز شروع به فعالیت کرد. ایتا یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان ایرانی است و در واقع نسخه بومی تلگرام است.

مشکلات بیرونی

1. تلگرام های قدیمی بی کیفیت!

یکی از ویژگی های بد پیام رسان ایتا کپی شدن برنامه است. با یک بررسی ساده می توان فهمید که این مسئول پیام رسان برای طراحی یک پیام رسان قابل قبول برای کاربران ایرانی احتمالاً شروع به استفاده از سورس های تلگرام کرده و بر خلاف سایر پیام رسان های ایرانی از صفر تا صد برنامه نویسی را آغاز کرده است.

وقتی این مقاله را در سال 1997 منتشر کردیم، در این بخش نوشتیم: «کپی کردن این ابزار پیام‌رسان از نرم‌افزار قدرتمند به خودی خود کار بدی نیست، اما سوال اینجاست که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار فناوری اطلاعات چگونه می‌خواهند در آینده‌ای نه چندان دور این کار را انجام دهند.

بعد از گذشت بیش از 4 سال، در بخشی که در بالا به آن اشاره کردیم، ضعف ایتا را به وضوح دیدیم. به همین دلیل در عنوان این قسمت می گوییم تلگرام بی کیفیت قدیمی. این در حالی است که ایتا یک کپی از تلگرام است، اما یک کپی از تلگرام قدیمی است و شباهت های زیادی با اپلیکیشن های جانبی تلگرام سال گذشته مانند موبوگرام دارد. به عنوان مثال، می توان در مورد ویژگی های فوروارد تلگرام، حذف پیام دو طرفه و سایر ویژگی های جدید تلگرام که در ایتا به روز نمی شوند صحبت کنیم.

هنوز کپی واقعی و معتبر تلگرام نیست. بیایید روی موضوع دیگری بمانیم و مزایای بزرگ ITA را در کپی کردن تلگراف نشان دهیم.

برچسب های بسته بندی نشده!

متن زیر را قبل از آپدیت جدید این مطلب، فوتر و بدنه مقاله «۶ دلیل برای عدم استفاده از مسنجر ایتا!» بخوانید. بود، اما حالا قول داده ایم ببینیم، اما هدف چیست؟ در نسخه قبلی این مقاله به بی اثر بودن قسمت استیکر اشاره کردیم، به نظر می رسد مدیران ایتا مقاله ما را مطالعه کرده و در به روز رسانی این برنامه این قسمت را اصلاح کردند. در واقع اگر اکنون وارد ita شوید، بخش برچسبی وجود ندارد و این بخش به طور کامل حذف می شود. جالب اینجاست که رهبران ITA به جای اصلاح این قسمت، آن را به طور کامل حذف کرده اند.

اما نسخه جدید ETA ترفند دیگری در بخش استیکر دارد. طبق تصویر در قسمت GIF و استیکر کیبورد و در کنار گزینه Smoggy قرار دارد. اما وقتی روی گیف ها و استیکرها کلیک می کنید با صفحه سفیدی روبرو می شوید که هیچ چیزی روی آن نیست.

وقتی می گوییم ETA کپی با کیفیت است. یعنی ادمین های ایتا کدهای اپلیکیشن تلگرام را کپی کرده اند و این پیام رسان اصل نیست. هر بار که کد را تغییر می دهید، در جای دیگری خراب می شود. همزمان، به نظر می رسد در بین اعضای تیم فنی ITA علم کافی برای رفع این سوت ها و خطاها وجود ندارد. آن‌ها رسیدند و کدهای قسمت برچسب‌ها حذف شدند، اما گزینه‌ها همچنان روی صفحه‌کلید Ita وجود داشت.

نداشتن استیکر و گیف

اما نکته بعدی عدم وجود استیکر و گیف در ایتا است. در قسمت بالا سوت را برای رهبران ITA در این بخش توضیح دادیم، اما چرا یک پیام رسان نباید استیکر و بخش GIF داشته باشد؟ تنها راه افزودن اشکال مختلف به متن، افزودن ایموجی است و خبری از استیکر و گیف نیست. اکنون همه پیام رسان ها حداقل یک بخش استیکر دارند! عدم وجود این بخش در پیام رسان ایتا جای تعجب دارد.

گیف‌ها یکی از محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین روش‌ها برای بیان احساسات مختلف در مکالمه هستند و می‌توانید از گیف‌ها در اکثر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، به جز ایتا!

بدون راز چت

نکته بسیار مهم دیگری که یکی از ضعف های جدی پیام رسان ایتا محسوب می شود، عدم امکان استفاده از چت امن است! یکی از ویژگی های عالی تلگرام در بخش چت دو نفره، وجود قسمت چت مخفی بود که کاربران می توانستند با استفاده از آن به صورت رمزگذاری شده با مخاطبین خود چت کنند و در نتیجه به محتوا دسترسی نداشتند. از مکالمه به هر شکلی

در برخی از پیام رسان های داخلی امکان گفتگوهای محرمانه وجود دارد که با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری بسیار پیشرفته انجام می شود، اما جای تعجب است که پیام رسان ita در بحث امنیت مکالمه ضعیف عمل کرده است.

عدم تماس صوتی و تصویری

اپلیکیشن بیسفون که اولین پیام رسان ایرانی بود یا اپلیکیشن پیام رسان سروش که انتقادات زیادی به آن وارد شد، حتی چت نیز قابلیت برقراری تماس صوتی را دارد اما ایتا هیچ امکانی برای تماس صوتی و تصویری برای کاربران فراهم نکرد.

این پیام رسان که از سرورهای داخل کشور استفاده می کند، حتی بخش تماس صوتی و تصویری تلگرام ندارد، بنابراین عبارت «کپی با کیفیت پایین» را تکرار می کنیم و این بار با وجود اینکه داریم، صفت «بی کفایتی» را به نام آن اضافه می کنیم. استانداردهای ما را به حدی کاهش داد که تماس های ویدیویی را کاملاً رها کرد، حتی تماس صوتی ندارد و در عصر مدرنی که در آن زندگی می کنیم، به نظر می رسد هیچکس از داشتن پیام بدون فرصت راضی نیست. تماس صوتی

هیچ پاسخی وجود ندارد

قسمت واقعی به پیام رسان های مطرح دنیا مانند تلگرام و واتس اپ اضافه شده است اما پیام رسان های خانگی نه! آخرین باری که چک کردم، فقط یک راه برای پاسخ دادن به این پیام وجود داشت و هیچ یک از پیام رسان های دیگر ویژگی قدیمی را به برنامه اضافه نکردند.

تاریخ یا موقعیت

اگر بخواهیم امکاناتی را که در تلگرام هستند اما در ایتا یافت نمی شوند بشماریم، باید ساعت ها وقت بگذاریم. یکی از قابلیت های جدید و پرکاربرد تاریخ است که در پیام رسان های ایرانی به وضعیت معروف است. در مورد تلگرام و واتس اپ در بین پیام رسان های داخلی، بله، ایگپ و روبیکا نیز گزینه های تاریخ یا وضعیت هستند، اما خیر!

برنامه پیام رسانی

از دیگر امکانات و کارکردهای مهم دیگری که به مرور زمان به تلگرام اضافه شد، اما در ITA گنجانده نشد، می توان به برنامه زمانبندی پیام اشاره کرد که عملکرد بسیار مفیدی به خصوص برای مدیران کانال است، اما در ITA مهم نیست. صلاحیت

2. اشکال عجیب عدم نمایش اعلان ها

وظیفه اصلی یک پیام رسان، رساندن پیام به شما است، اما به طور کلی، هر پیام رسان باید هنگام رسیدن پیام جدید به شما اطلاع دهد. اعلان‌های مسنجر یک ویژگی بسیار ابتدایی اما بسیار مفید است که هنگام رسیدن پیام‌های جدید به شما اطلاع می‌دهد. اما پیام رسان ita یک باگ عجیب دارد که اعلان پیام های جدید را نشان نمی دهد. ما این موضوع را از چندین نفر پیگیری کردیم و متوجه شدیم که آنها نیز اعلان پیام جدید را در ETA دریافت نمی کنند. در واقع برای دیدن پیغام جدید باید هر بار به ایتا مراجعه کنید تا ببینید پیام رسیده یا نه و اگر نه در محیط رابط کاربری سامسونگ و شیائومی اعلان ورود ایتا جدید پیام میکند این کار نمی کند.

این یک باگ بسیار عجیب و آزار دهنده است که رفتار شما را در ایتا تغییر می دهد و باعث می شود پیام های جدید را از دست بدهید. !!

این چیز مسخره تمام ماهیت یک پیام رسان را از بین می برد. برای رفع این مشکل بارها تنظیمات قسمت نوتیفیکیشن برنامه را تغییر دادیم اما مشکل حل نشد. پیام را به شما می رساند، اما اعلام نمی کند که پیام جدیدی دارید!

3. این یک پیام رسان متروکه بدون کاربر است.

اولین چیزی که برای استفاده از مسنجر نیاز دارید کسی است که پیام شما را دریافت کند! به احتمال زیاد مخاطبان مورد نظر شما عضو ایتا نباشند، اگر عضو باشند، همانطور که در عکس های زیر که به صورت تصادفی گرفته ایم، ماه ها و شاید سال ها آن را از گوشی خود حذف کرده اند، اما عدم وجود آن به دلیل اکانت سیستم حذف خودکار پس از مدت ها که در قسمت اول مطلب به آن اشاره کردیم به شما نشان داده می شود.

زمانی که اولین بررسی پیام رسان ایتا و سایر اشتراک های داخلی را نوشتیم، این نقص کوچک بود و به آن توجه نکردیم، اما اکنون سال ها بعد، ایتا توانست نظرها را به خود جلب کند. مخاطب هم مثل بقیه با توجه به فیلتر نشدن و ارزان بودن این برنامه می توان گفت که حتی در فضای رقابتی هم این فرصت را پیدا کرد. با این حال، اگر اکنون وارد سیستم شوید، احتمالاً مخاطبینی را که می‌خواهید با آنها صحبت کنید، نخواهید داشت، یا احتمال آن بسیار کم خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.