خدمات پسیو شبکه چیست؟

۳۴ بازديد


در این مقاله می خواهیم به جزئیات خاصی در مورد چیستی شبکه غیرفعال بپردازیم. با توجه به افزایش روزافزون استفاده از اینترنت و شبکه های کامپیوتری در شرکت ها، موسسات، سازمان ها و ادارات، امروزه موضوع شبکه اهمیت زیادی پیدا کرده است. ما دو نوع خدمات پشتیبانی شبکه شامل خدمات شبکه غیر فعال و خدمات شبکه فعال را ارائه می دهیم. کلمه Passive به معنای غیرفعال است و در پاسخ به یک شبکه غیرفعال این چیزی است که باید بگویید: این زیرساخت است. برای تکمیل این بیشتر، دستگاه‌هایی که برای کار کردن به برق نیاز ندارند و اطلاعاتی که نمی‌توانیم تغییر دهیم، دستگاه‌های شبکه غیرفعال نامیده می‌شوند. خدمات شبکه غیرفعال برای ایجاد یک شبکه مورد نیاز است. خدمات شبکه غیرفعال همچنین شامل رسانه انتقال داده در شبکه می شود، خواه کابل مسی باشد یا کابل فیبر نوری.

شبکه غیرفعال

مسائل زیرساخت شبکه های کامپیوتری یکی از مشکلات عمده ای است که سازمان ها و شرکت ها با آن مواجه هستند. از آنجا که بسیاری از مدیران کسب و کار دارای یک شبکه اصلی و منظم از سرورها هستند، روترها، دکمه ها، چون معتقدم باید تجهیزات شبکه خوبی مثل پشتیبانی شبکه کامپیوتری گران قیمت و موارد دیگر داشته باشم. به همین دلیل، آنها بر زیرساخت شبکه و معنای شبکه غیرفعال تمرکز نمی کنند. این مشکل می تواند منجر به مشکلات عمده و هزینه های بالا در شبکه شود. به طور کلی، پیاده سازی اساسی یک شبکه سرعت و پایداری شبکه است. می توان گفت که اطمینان از مراکز داده و نگهداری شبکه بسیار مهم است. در دسته خدمات شبکه غیر فعال; مواردی مانند اتصال کابل های اصلی به طوری که با میدان های مغناطیسی اطراف تداخل نداشته باشند. استفاده از کابل های اصلی در شبکه؛ مواردی مانند پیش بینی مصرف برق سرورها و تصمیم گیری دقیق بر اساس نیازهای مدل UPS. کلیه مسائل مربوط به Client و سایر موارد در استانداردهای Data Center و Server Room مستند شده است. چگونه آنها به طور سیستماتیک توسط متخصصان تجزیه و تحلیل و اجرا خواهند شد؟

اکنون که معنی خدمات پسیو شبکه را می دانیم، خوب است مراحل راه اندازی آن را بیاموزیم: - ابتدا سخت افزار مناسب را با توجه به الزامات اولیه برای ایجاد یک کامپیوتر شبکه barebones انتخاب می کنیم. - حالا در این مرحله می توانیم ابزارهای مناسب را نصب و اجرا کنیم. - در نهایت نوع پروتکل ارتباطی را برای راه اندازی سرویس شبکه غیر فعال انتخاب می کنیم.

مراحل پیاده سازی خدمات شبکه غیرفعال چیست؟

- بازدید از سایت اجرای پروژه: ابتدا متخصصین خدمات شبکه غیرفعال از سایت اجرای پروژه بازدید می کنند و اطلاعات اولیه را برای برنامه ریزی اجرای خدمات شبکه غیر فعال و بررسی نیاز مشتری جمع آوری می کنند. طراحی زیرساخت شبکه: در این مرحله مدل زیرساخت شبکه تهیه می شود و باید کلیه شرایط استقرار و راه اندازی شبکه و همچنین شرایط فیزیکی محیط مورد مطالعه دقیق قرار گرفته و طرح جامع بر اساس شبکه تهیه شود. استانداردهای روز شبکه های کامپیوتری که یکی از وظایف مهم تیم پشتیبانی شبکه و سخت افزار می باشد. کابل کشی شبکه: پس از تهیه و تصویب طرح اجرای شبکه، کابل کشی شبکه به دو صورت داخلی یا خارجی انجام می شود. در این مرحله سعی می کنیم از کابل های با بهترین کیفیت استفاده کنیم. نصب سایر تجهیزات شبکه غیر فعال: علاوه بر کابل کشی شبکه، سایر تجهیزات شبکه نیز باید نصب شوند. تست شبکه: پس از تکمیل این مرحله، سیگنال شبکه و وضعیت اتصال تمام گره ها باید تست شود تا اطمینان حاصل شود که کابل قطع نمی شود.

کابل شبکه پسیو چیست و چرا اینقدر مهم است؟

بر اساس نظرسنجی ها و نظرسنجی های انجام شده توسط مدیران سازمان های دولتی و خصوصی مشخص شد که برخی از آنها به دنبال استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین و دستیابی به فناوری های نوین در سیستم ارتباطی سازمان خود بوده اند. این دسته از مدیران سرویس کابل شبکه را مهمترین و سطح پیکربندی شبکه دانستند و معتقد بودند که کابل شبکه باید با تکنولوژی ساخته شود. بنابراین برای داشتن یک شبکه مقیاس پذیر، کلیه خدمات شبکه Passive باید توسط افراد حرفه ای با دانش و تجربه کافی انجام شود.

خدمات شبکه غیرفعال چیست؟

حال که می دانیم شبکه غیرفعال به چه معناست و چگونه به دست می آید، بهتر است با انواع خدمات آن آشنا شویم. خدمات شبکه غیر فعال یکی از مهم ترین بخش های نصب و راه اندازی شبکه است و به خدمات زیرساخت شبکه مربوط می شود. شبکه‌های غیرفعال را می‌توان شامل خدمات نصب و راه‌اندازی شبکه، نصب و راه‌اندازی سرویس‌های شبکه و سرور، خدمات کابل‌کشی شبکه ساختاریافته و سرور، نصب و راه‌اندازی تلفن‌های مرکزی، برق و اینورترها دانست. از دیگر خدمات می توان به: - طراحی پلان شبکه - طراحی و استانداردسازی اتاق سرور - اجرای شبکه ساختاریافته - بهینه سازی زیرساخت - ارائه طرح و گزارش کار در مورد روش کابل کشی - تامین برق کابلی و تلفن - جابجایی. تجهیزات شبکه پسیو - اتاق سرور سیار - کابل کشی شبکه - نصب رک و اتاق سرور - نصب نظارت تصویری تحت شبکه در بهترین موقعیت مکانی - نصب سنسور و تجهیزات هوشمند کنترل شبکه - نصب سیستم های حفاظت حریق و اطفای قطعات بسیار حساس اتاق سرور - نصب تجهیزات شبکه مانند روترها، سوئیچ ها و سرورها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.