راهنمای خرید دستگاه فتوکپی

۵۴ بازديد

راهنمای خرید دستگاه کپی

دستگاه‌های کپی به دنبال بهره‌وری و کارایی بیشتر با ساده‌سازی گردش کار تکامل یافته‌اند. به همین دلیل خرید این دستگاه ها با کیفیتی که نیازهای شرکت شما را برآورده می کند بسیار مهم است. به عنوان راهنمای خرید دستگاه کپی، این مقاله ویژگی های بهترین دستگاه های کپی را مورد بحث قرار می دهد تا به شما در خرید عاقلانه کمک کند.

5 نکته مهم هنگام خرید دستگاه کپی

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های فتوکپی با عملکردهای مختلف برای کمک به سرعت بخشیدن به فرآیندهای اداری، نوآورانه تر می شوند. اگر به دستگاه کپی نیاز دارید، چندین انتخاب خواهید داشت که هر کدام با رفع نیازهای خاص به بهبود گردش کار و کاهش هزینه ها کمک می کند. نکات زیر به شما کمک می کند دستگاه کپی مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید:

نیازهای خود را بررسی و شناسایی کنید

حجم کپی روزانه، هفتگی و ماهانه و همچنین تعداد کاربرانی که از دستگاه استفاده خواهند کرد. می تواند نقش مهمی در تصمیم شما برای خرید دستگاه فتوکپی داشته باشد.

آیا می خواهید فرآیند و اتصال شبکه خود را بهبود ببخشید؟ آیا یک کپی رنگی می خواهید؟ آیا چاپ و اسکن روزانه زیادی دارید و در عین حال به یک دستگاه چندکاره نیاز دارید؟

آیا به یک نسخه دسکتاپ نیاز دارید یا یک نسخه دائمی؟ آیا A4 یا A3 بزرگترین اندازه کاغذ مورد نیاز برای کپی است؟ چقدر فضا برای دستگاه کپی وجود دارد؟

اینها مهمترین سوالاتی هستند که باید قبل از انتخاب دستگاه کپی به آنها پاسخ دهید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

برآورد هزینه های تعمیر و نگهداری

هزینه های خرید، نگهداری و نگهداری انواع دستگاه کپی با یکدیگر متفاوت است. گاهی اوقات هزینه نگهداری از یک دستگاه بیشتر از هزینه خرید است. بنابراین، قبل از خرید، حتما هزینه های ثانویه خود را در نظر بگیرید.

نظرات مصرف کنندگان و سایر مشاغل را کاوش کنید

نظرات کاربران و شرکت‌ها را در مورد دستگاه‌هایی که استفاده کرده‌اند و چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه شده‌اند بخوانید. سپس پس از بررسی جامع اقدام به خرید دستگاه کپی کنید.

گارانتی و پشتیبانی

دستگاهی با گارانتی معتبر و پشتیبانی مداوم انتخاب کنید تا بتوانید از عملکرد دستگاه خود در حال حاضر و آینده مطمئن شوید.

شرکت تولید کننده دستگاه کپی

امروزه ماکت های زیادی توسط برندهای مختلف طراحی و روانه بازار می شوند. اما ویژگی های کاربردی یک دستگاه خوب فقط برای برند نیست. تعداد فروش سالانه و محبوبیت این برند نیز چیزی است که نباید دست کم گرفت. بنابراین مطمئن شوید که سازنده دستگاه کپی مورد نظر شما است. از نظر مقررات کاملاً پایدار است و فروش خوبی از محصولات خود دارد. وجود پشتیبانی مناسب فروش، خدمات و بازرسی نیز از دیگر مواردی است که به شرکت اعتبار می بخشد. در زیر تعدادی از بهترین و معتبرترین شرکت های تولید ماکت را معرفی می کنیم.

ویژگی های عملکردی یک دستگاه فتوکپی خوب

دستگاه های کپی یک سرمایه گذاری عالی هستند. بنابراین داشتن چک لیستی از چیزهایی که هنگام خرید نیاز دارید به شما کمک زیادی می کند:

اندازه کاغذ

با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب دستگاه کپی به نوع و اندازه کاغذی که در تجارت خود استفاده می کنید بستگی دارد. رایج ترین کاغذ را کاغذ A3 می دانند که بزرگ ترین کاغذی است که در بسیاری از دستگاه ها قابل استفاده است.

در یک دوبلکس

چاپ دورو قابلیتی است که به شما امکان چاپ یک صفحه و دو صفحه در دو طرف آن را می دهد. این ویژگی یکی از بهترین راه ها برای کاهش مصرف کاغذ و هزینه های چاپ است. اگر این امکان وجود ندارد، ابتدا باید صفحات جداگانه را به صورت دستی کپی کنیم. سپس اوراق را مرتب کنید و حتی صفحات را کپی کنید.

ارتباط

اتصال دستگاه کپی به کامپیوتر به روش های مختلف امکان پذیر است. اگر فقط یک کامپیوتر داریم، استفاده از USB بهترین راه برای برقراری اتصال است. اما اگر بخواهیم این ارتباط را بین چند کاربر و کامپیوتر برقرار کنیم باید با اتصال کابل اینترنت به پورت LAN یک شبکه ایجاد کنید و از طرف دیگر کابل را به یکی از پورت های باز سوئیچ شبکه خود وصل کنید.

ظرفیت کاغذ

ظرفیت سینی کاغذ دستگاه کپی بسته به اندازه و مدل تجهیزات متفاوت است. به عنوان مثال: برای مدل شارپ AR-7024DN این حجم به صورت پیش فرض 350 برگ است که 250 برگ در سینی ابزار و 100 برگ در کارتریج های داخلی قرار می گیرد. در حالت Maximum ظرفیت دستگاه 1850 برگ است که 350 برگ آن در سینی اصلی قرار می گیرد و ظرفیت هر کاست داخلی 500 صفحه می باشد.

کیفیت چاپ (رزولوشن)

DPI (نقطه در اینچ)، به اندازه یا چگالی نقاطی که در هر اینچ مربع کپی می‌شوند، اشاره دارد. در واقع این مفهوم به کیفیت چاپ و مشخصات دستگاه مربوط می شود. DPI بالاتر به معنای کیفیت چاپ بالاتر برای سند شما است. برای دستگاه های کپی رزولوشن 600x600 را می توان یکی از بهترین کیفیت ها دانست. با این حال، نمونه هایی مانند دستگاه کپی Toshiba E-Studio 3518A وجود دارد که با کیفیت چاپ 600 x 2400 dpi بسیار خوب کار می کند.

سرعت چاپ

یکی از مهم ترین عواملی که در ارزیابی عملکرد دستگاه کپی باید در نظر گرفته شود، سرعت چاپ دستگاه است که به آن PPM می گویند. هنگام خرید دستگاه کپی به انتخاب ابزار سرعتی که مناسب کار و کار شما باشد توجه کنید. برای این کار، قبل از خرید، تخمین دقیقی از مقدار کپی روزانه خود داشته باشید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید.

دستگاه هایی با سرعت چاپ بین 25 تا 40 صفحه در دقیقه بسیار کارآمد هستند. Toshiba e-STUDIO 4518A یکی از سریع ترین مدل های کلاس خود با سرعت 45 صفحه در دقیقه است.

نرخ رشد

قابلیت زوم بر روی عکس گرفته شده یکی دیگر از ویژگی های عالی و کاربردی دستگاه های فتوکپی است. تغییر اندازه متن بین 25% تا 400% یکی از امکانات مورد استفاده در این ابزار می باشد.

حافظه

اکثر این دستگاه ها باید نوعی حافظه داخلی داشته باشند تا بتوانند تعداد قابل توجهی از اسناد را ذخیره کنند. رم این دستگاه ها می تواند از 256 مگابایت تا 2 گیگابایت متغیر باشد. اگر قصد دارید حجم اسناد و تصاویر پرینت شده زیادی داشته باشید و تعداد کاربران دستگاه زیاد است، خرید دستگاهی با حافظه بالاتر را پیشنهاد می کنیم؛ زیرا در این صورت سرعت دستگاه برای پردازش عملیات افزایش می یابد.

نمایشگر (LCD)

صفحه دستگاه کپی صفحه ای با دکمه های از پیش ساخته شده است که دستورات استاندارد را صادر می کند. کیفیت صفحه نمایش و وجود دکمه های کلیدی روی آن یکی دیگر از عواملی است که هنگام خرید کپی باید به آن توجه کرد.

یک محصول گرم کننده

حداقل زمان گرم شدن دستگاه جزئی از ظرفیت تولید در نظر گرفته می شود. زیرا این سوال یکی از دغدغه های کاربران این دستگاه ها است. امروزه ماشین آلات باکیفیت به گونه ای طراحی شده اند که زمان این فرآیند را به حداقل برسانند، بنابراین هنگام خرید باید به دنبال چنین ماشین هایی باشید.

مقدار کار

میزان کار تولید شده توسط دستگاه کپی یکی از مواردی است که در انتخاب و خرید دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد. این مشکل به نوعی در قرار دادن این دستگاه در لیست دستگاه های حرفه ای یا میان رده موثر است. از سوی دیگر، این مشکل به تصمیم گیری آسان تر در مورد مواردی مانند انتخاب دستگاه کپی رنگی یا سیاه و سفید، اندازه دستگاه و ظرفیت میز کمک می کند.

قابلیت اسکن

ویژگی های اسکن دستگاه کپی نیز مسئله مهمی است که باید به آن پرداخت. زیرا نه تنها بر کیفیت کار، بلکه در انتخاب تجهیزات نیز تأثیر می گذارد. در حال حاضر دستگاه هایی در بازار وجود دارند که می توانند اسکن مورد نظر را مستقیماً به رایانه یا ایمیل ارسال کنند. بنابراین، اگر برای انجام کارهای روزانه خود به اسکنر با این ویژگی ها نیاز دارید، مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر آن را دارد.

انواع دستگاه کپی

قبل از آشنایی با انواع دستگاه های کپی، باید انواع مختلف موجود در بازار را بشناسید. به زبان ساده؛ بدون اطلاع از انواع مدل های موجود در بازار، نمی توانید نیازهای خود را بدانید. از این رو این قسمت از مقاله را به ارائه انواع این دستگاه ها اختصاص داده ایم.

دستگاه استاندارد سیاه و سفید

همانطور که از نام این نوع دستگاه پیداست، تنها از یک رنگ تونر استفاده می کند که عمدتاً مشکی است. اندازه های مختلف ماشین های استاندارد سیاه و سفید در بازار وجود دارد و اکثر آنها می توانند بیش از صد صفحه در دقیقه کپی کنند. اکثر افراد برای انجام کارهای اداری به این دستگاه مراجعه می کنند، به خصوص افرادی که در مدارس کار می کنند.

قیمت آن نسبت به انواع دیگر دستگاه های کپی ارزان تر است و اگر می خواهید دستگاه کپی شما سال ها دوام بیاورد، باید با دقت زیادی از آن نگهداری کنید.

دستگاه های کپی رنگی

بر خلاف دستگاه های کپی سیاه و سفید، دستگاه های کپی رنگی می توانند به صورت رنگی و همچنین سیاه و سفید کپی تهیه کنند. این مشکل این ابزارها را شگفت انگیز و همه کاره کرده است. فناوری استفاده شده در این دستگاه ها بسیار پیشرفته است و طیف گسترده ای از عملکردها را انجام می دهند که به بهبود گردش کار اداری کمک می کند.

دستگاه های کپی شبکه

این دستگاه در صورت اتصال به شبکه اداری نیز کار می کند. این بدان معناست که همه افراد شرکت شما یا هر تعداد کاربر می توانند به صورت بی سیم از این دستگاه چاپ و اسکن کنند. البته در دنیای پیشرفته امروزی اکثر دستگاه های کپی چندکاره، دیجیتالی و از کارت شبکه داخلی استفاده می کنند.

دستگاه های کپی چند منظوره

همانطور که از نام آنها پیداست، این ماشین ها برای انجام چندین کار طراحی شده اند. یعنی نه تنها کپی می کنند، بلکه اسناد را پرینت، کپی و اسکن می کنند.

آیا نمی دانید که آیا این نوع دستگاه کپی نیازهای شما را برآورده می کند؟

پرینتر چند منظوره با قابلیت فتوکپی

این نوع ماشین اداری انتخاب خوبی برای کار در منزل می باشد. با توجه به نیاز خود می توانید یک مولتی پرینتر رنگی یا سیاه و سفید انتخاب کنید.

دستگاه کپی رومیزی

این نوع دستگاه ها در اندازه های کوچکتر طراحی شده اند و قابلیت کپی بر روی کاغذ تا سایز A3 را دارند.

دستگاه کپی متوقف شد

این مدل دستگاه کپی که معمولاً برای دفاتر کار بزرگ و یا مشاغل فتوکپی طراحی شده است، حرفه ای تر از مدل های دیگر است و سرعت و کارایی بالایی دارد. آنها همچنین دارای کشوهای فیدر چند ورقی A4 و A3 هستند که قابل تنظیم هستند و تقریباً تمام نیازهای ماشین های انعطاف پذیر را برآورده می کنند.

3 نمونه از بهترین دستگاه های فتوکپی موجود در بازار

انتخاب دستگاه کپی مناسب برای کسب و کار شما ممکن است مدتی طول بکشد. اما با دانستن نیازهای خود و ارزیابی مدل های مختلف موجود در بازار، می توانید گزینه های خود را محدود کنید. در این قسمت دو برند شارپ و توشیبا را به عنوان نمونه هایی از بهترین دستگاه های کپی موجود در بازار معرفی می کنیم.

دستگاه کپی شارف

اگرچه شارپ عمدتاً برای تلویزیون و مانیتور شناخته می شود، اما این برند در صنعت چاپ نیز فعالیت های چشمگیری دارد. دستگاه های کپی شارپ کارایی گردش کار را از طریق صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی بهبود می بخشد. این قابلیت به کاربر امکان ویرایش اسناد و مدیریت فایل ها را با کشیدن صفحه نمایش می دهد.

قابلیت اطمینان بالا، رابط های کاربر پسند و عملکرد عالی دستگاه های کپی شارپ از جمله مزایایی است که این دستگاه ها را به گزینه ای عالی برای صاحبان مشاغل کوچک تبدیل می کند.

دستگاه کپی توشیبا

توشیبا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان محصولات الکتریکی در ژاپن است. محصولات نوآورانه این برند با ویژگی‌هایی مانند پلتفرم شخصی‌سازی منحصر به فرد و قابلیت‌های چاپ پاک‌شدنی همچنان در صنعت پیشرفت می‌کنند. سفارشی‌سازی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا جریان کار اسناد را ساده‌تر کرده و کارایی را افزایش دهند.

دستگاه های کپی توشیبا به دلیل قابلیت اطمینان بالا و توانایی آنها در انجام کارهای مختلف با سرعت بسیار مناسب به طور مداوم مورد ستایش و تایید کاربران قرار می گیرند. این برند خود را به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست متعهد به تولید محصولات پایدار و کاهش مواد مضر در فرآیند تولید می داند.

کپی کانن

برند کانن را باید یکی از بهترین برندهای فعال در زمینه طراحی و ساخت دستگاه کپی دانست که همواره محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب وارد بازار می کند. مدل های بسیار متنوعی از این برند در بازار وجود دارد که افراد با توجه به نیاز خود می توانند آن ها را خریداری کنند.

دستگاه های کپی کانن در شرکت ها، ادارات و دفاتر تخصصی مورد استفاده قرار می گیرند و از بهترین دستگاه های کپی در ایران به شمار می روند و می توانند تا 20 برگ A3 در دقیقه چاپ کنند. دارای چاپ دو طرفه و امکان اتصال به دستگاه های دیگر.

چگونه از دستگاه فتوکپی نگهداری می کنید؟

ما به خوبی از این واقعیت آگاه هستیم که دستگاه های کپی ماشین های اداری گران قیمتی هستند. این بدان معناست که شما به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که مایل باشد دستگاه کپی خود را هر 6 ماه یا حتی هر سال تغییر دهد. بنابراین تنها چیزی که می تواند عمر این دستگاه را افزایش دهد مراقبت صحیح و اساسی است. هرگز آن را با دستگاه های دیگر مقایسه نکنید و برای نگهداری از این دستگاه موارد زیر را رعایت کنید.

از جمله مواردی که به شما در نگهداری صحیح کمک می کند موارد زیر است:

به دنبال یک محصول با کیفیت بالا بروید

این به معنای استفاده از کاغذ با کیفیت بالا است. زیرا کاغذ باکیفیت تراشه های کاغذ و گرد و غبار باقی مانده در داخل دستگاه را کاهش می دهد. از طرف دیگر دقت کنید که کاغذها در جای خشک نگهداری شوند و رطوبت هرگز وارد دستگاه نشود.

شیشه دوربین را به طور مرتب تمیز کنید

برای تمیز کردن شیشه کپی از یک شیشه پاک کن مناسب یا یک پارچه مرطوب استفاده کنید. کاغذ را مستقیماً روی شیشه قرار ندهید و منگنه ها، گیره های کاغذ و سایر اشیاء فلزی را از روی کاغذ جدا کنید تا از خراشیدگی شیشه جلوگیری شود.

گرد و غبار باقیمانده را از کارتریج جدا کنید.

از یک سواب پنبه ای آغشته به ایزوپروپیل الکل یا آب برای تمیز کردن کارتریج و خشک کردن نازل جوهر به صورت دوره ای استفاده کنید. استفاده از یک برس کوچک و نرم در این راه به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

آخرین کلمه

امیدواریم این راهنمای خرید نسخه برای شما مفید بوده باشد و بتوانیم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. در صورت تمایل به خرید و اطلاع از قیمت ماکت عالی، قیمت مناسب، گارانتی تضمینی و خدمات پس از فروش خوب، لطفا با صفحه فروشگاه سایت آوای فرهنگ آریا در لینک زیر تماس حاصل فرمایید و با بهترین و مطمئن ترین شریک ما مشورت نمایید. دستگاهی که در بازار یافت می شود.


ادامه مقاله: https://avafarhang.com/copy-machine-buying-guide/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.