9 نکته ای که در مورد یخچال نمی دانستید

۹۵۴ بازديد


یخچال پرمصرف ترین وسیله در هر آشپزخانه ای است، اما آیا همه چیز را در مورد آن می دانید؟ در این مقاله 9 موردی که در مورد یخچال در زمینه استفاده صحیح از یخچال و حفظ بهداشت مواد غذایی نمی دانستید را بررسی می کنیم. این نکات به عملکرد بهتر یخچال شما کمک می کند و به خانواده شما کمک می کند تا از غذاهای سالم و خوشمزه لذت ببرید.

9 نکته مهم در مورد یخچال: به عملکرد و نگهداری نگاه کنید

دانستن نکات نگهداری یخچال به شما کمک می کند تا با کارایی بیشتری از آن استفاده کنید و کارایی یخچال را افزایش دهید. در زیر، 9 نکته مهم در نگهداری یخچال را بیان کرده ایم که اگر آنها را رعایت کنید، نتایج ملموسی خواهید دید.

1. دمای صحیح:

 به گزارش نمایندگی یخچال بوش یخچال باید دمای داخلی مناسبی داشته باشد. دمای ایده آل یخچال برای اکثر غذاها 3-4 درجه است. این دما برای رشد باکتری ها و کاهش کیفیت غذا ایده آل است. برای اندازه گیری دما می توانید دماسنج را در یخچال قرار دهید یا به دمای داخل یخچال تکیه کنید.

اگر تنظیم دمای صحیح یخچال مشکل است و یا اگر یخچال شما خیلی سرد یا خیلی گرم است می توانید از کارشناسان آسا سرویس کمک بگیرید.

2. دمای انجماد.

دمای ایده آل فریزر حدود -18 درجه است. این دما برای یخ نگه داشتن غذا کافی است. برای این کار، مواد را در قسمت فریزر قرار دهید و مرتباً دمای فریزر را بررسی کنید تا از کیفیت مواد اطمینان حاصل کنید.

3. توالی خوب:

چیدمان منظم در یخچال به شما کمک می کند تا غذا را به بهترین شکل نگهداری کنید. اقلامی که به سرعت مصرف می شوند مانند شیر، نان و پنیر را در قسمتی از یخچال که به راحتی در دسترس است قرار دهید. همچنین مواد مورد نیاز فریزر را در قسمت فریزر قرار دهید.

4. بسته بندی مناسب:

بسته بندی مناسب مواد غذایی مهم است. حتما غذا را در ظروف یا کیسه های در بسته قرار دهید و هرگز غذا را باز یا بسته بندی نکنید. این به جلوگیری از ورود هوا و رطوبت به غذا کمک می کند.

5. بهداشت و نظافت:

یخچال را مرتب تمیز کنید. برای این کار از محلول های ضدعفونی کننده استفاده کنید و تمام قسمت ها از جمله درها، قفسه ها و تهویه را با دقت تمیز کنید. همچنین مواد غذایی را در ظروف تمیز و بهداشتی قرار دهید تا از آلودگی و بوی نامطبوع جلوگیری شود.

6. مصرف انرژی:

مصرف انرژی یخچال را بررسی کنید. مطمئن شوید که درهای یخچال به درستی بسته شده اند و بررسی کنید که تنظیمات دما درست باشد. این به کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.

7. بسته شدن طولانی:

اگر قرار نیست برای مدت طولانی از یخچال استفاده کنید، تمام مواد غذایی را خاموش کنید. این به کاهش مصرف انرژی و جداسازی مواد غذایی از زباله کمک می کند.

8. نگهداری مواد غذایی منجمد:

مواد غذایی را به درستی در یخچالی که از نمایندگی بوش  تهیه می کنید، نگهداری کنید. برای این کار از فریزر یا کیسه استفاده کنید و تاریخ انقضا را روی آنها بنویسید. همچنین برای تازه ماندن از غذاهای منجمد به طور مرتب استفاده کنید.

9. تاریخ انقضا:

به تاریخ انقضای مواد غذایی توجه کنید و محصولات تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. این به جلوگیری از مصرف مواد غذایی فاسد و سمی کمک می کند. همچنین برای اطمینان از تازگی غذاها را به ترتیب تاریخ انقضا مصرف کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.